Inovace z Kunratic

Technologické novinky přicházejí tentokrát z Kunratic. Jedná se především o nová unikátní řešení podvozku. Sami kontstruktéři k tomu uvádějí: „Samozřejmě, že jsme začínali s různými variacemi klasických plechových šasí od originálních starých autíček, které jsme se snažili všelijak upravovat. Časem jsme si je ale začali vyrábět sami, protože už to jinak nešlo. Dlouhá léta, jsme šasíčka vyráběli plechová z různých materiálů a různých šířek plechu, pouze občas někdo zkusil nějaký jiný materiál (cuprextit, plast apod.), ale nikdy to nebylo ono. Vzhledem k tomu, že auto s lehkým podvozkem nejede ani nesedí, tak se hlavním problémem stalo dovážení a vyvážení podvozku. K dovážení se používalo především olovo, železo a mosaz. Největší alchymie byla najít správné vyvážení podvozku, protože kvalita auta se určuje především jeho ideálním vyvážením. Převrat v konstrukci podvozků, nastal v sezóně 2010/2011, kdy modrá stáj „SRT“ přišla s převratným řešením. Podvozky se začali vyrábět ze železného plechu o tloušťce 3 – 4 mm. Podvozek je mnohem pevnější, ale hlavní je, že většina váhy podvozku se nachází 1 – 2 mm nad dráhou a auto už není potřeba dovažovat. Tím se neuvěřitelně zlepšily jízdní vlastnosti autíčka a v poslední sezóně už používali nové technické řešení všechny stáje.“

Více informací: www.autodraha-faro.estranky.cz